Specjaliści badają wpływ kolorów na poziom emocji i podejmowane decyzje od wielu lat, i przez ten czas powstało mnóstwo rzetelnych artykułów na ten temat. Jak pokazuje praktyka, kolory mają ogromne znaczenie, z czego tak naprawdę wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy do końca. Wpływ ten jest także bardzo widoczny w tym, które z produktów i marek wybierane będą przez kupujących a jakie będą unikane.
Z tego też powodu zabierając się za prace związane z tworzeniem nowej marki czy rebrandingiem należy też mieć to na uwadze. Jeżeli się bowiem wybierze jakieś przypadkowe kolory, niekoniecznie pasujące do siebie a tym bardziej do charakteru prowadzonej działalności, to może się okazać że rezultat będzie całkiem odmienny od planowanego. Klienci zamiast chętnie wybierać wyroby jakieś firmyj firmy to będą ich unikać, przykładowo ze względu na skojarzenia czy tego, że im się po prostu nie będzie podobać opakowanie.
Dużo firm miało się okazję o tym przekonać, kiedy duże nakłady na zmianę wizerunku zostały stracone właśnie z powodu tego, że ktoś się zdecydował na nieodpowiedni kolor. Ale któryś z kolorów, zupełnie nie pasujący do jednej firmy, sprawdzi się świetnie przy innej, z takich też powodów warto choć trochę poznać ich znaczenie i zasady wykorzystania. Jednym z najchętniej wybieranych jest niebieski, kojarzący się ze stabilnością, zaufaniem i profesjonalizmem, dlatego często stosowany jest przez przedsiębiorstwa z branż technologicznych czy finansowych. Czerwień jest kolorem emocji, lecz również oznacza niebezpieczeństwo i zagrożenie.
Z tego też powodu używać go należy bardzo rozważnie, ale dobrze wkomponowany z pewnością okaże się przydatny. Bardzo skrajne odczucia pojawiają się również przy czarnym kolorze. On z jednej strony kojarzy się ze smutkiem i żałobą, ale z drugiej może oznaczać luksus, elegancję i wysoki standard. Biorąc to wszystko pod uwagę należy uwzględnić, czy kolor turkusowy sprawdzi się odpowiednio w danym projekcie, czy jednak nie do końca. Jeśli nie, to trzeba znaleźć inne rozwiązanie, żeby włożona praca nie została zmarnowana.
+Tekst Sponsorowany+